Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Marknadsföring - Vetenskap och praktik | 1:a upplagan

Marknadsföring - Vetenskap och praktik | 1:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2015
  • Författare: Per Frankelius, Anders Parment, Charlotte Norrman
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
181
kr
Fint skick

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Anna , Örebro

Verifierad säljare

Toppsäljare

Du sparar 482 kr (73%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
3 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Marknadsföring har alltid spelat en stor roll i samhället. Men spelplanen har förändrats och i dag har marknadsföring fått en delvis ny innebörd. Det har tillkommit nya dimensioner, såsom ekologisk och social hållbarhet, som företag måste förhålla sig till. Den här boken innehåller inte bara grund­stenarna i ämnet, utan även nya teorier och handfasta verktyg. Resonemangen förklaras och fördjupas genomgående med exempel och praktikfall. Boken genomsyras av kritisk analys. Författarna poängterar att marknadsföring framför allt handlar om att fördjupa förståelsen för kunder, användare och annat som påverkar marknaden. Vilket problem har kunden egentligen, det vill säga vilken nytta borde företaget skapa? Hur ser konkurrenternas lösningar ut? Vilka faktorer påverkar kundens preferenser och köpkraft? Genom att svara på sådana frågor kan man framgångsrikt välja väg för hur produktkonceptet bör designas och hur företaget ska kommunicera och interagera med sin omvärld.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
1
Utgiven:
2015-08-12
ISBN:
9789144105277
Sidantal:
619

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny