av Ruth Jensen och Astrid Lill Kranmo
Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2016-06-10 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 192 |
ISBN | 9789144105321 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
Att arbeta i förskolan idag är ett ofta glädjefyllt arbete som också innebär stora utmaningar. Hur skapar man en praktik i förskolan som fungerar för barn, personal och vårdnadshavare? Hur lyckas man skapa en lärande organisation mitt i en intensiv vardag?
Med denna bok vill författarna inspirera läsaren till att utforska praktik i ljuset av teori. Med utgångspunkt i en fallstudie av en förskola presenterar författarna konkreta exempel som de analyserar utifrån teorier om lek, samspel och lärande. Läsaren uppmanas också att koppla bokens innehåll till sin egen verksamhet, bland annat med hjälp av reflexionsfrågor.
Att utforska praktiken i förskolan belyser även hur vi kan förstå förskolans roll i dagens kunskapssamhälle och dagens utbildningssammanhang. Författarna presenterar teorier om ledning och organisationslärande som kan bidra till att åskådliggöra lärandeprocesser hos personalen.
Boken riktar sig till studenter på förskollärarutbildningen och till personal verksam i förskola.
Hittills har vi återanvänt
2
3
3
3
4
1
2
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.