Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Logistik och strategi - för lönsamhet och tillväxt | 1:a upplagan

Logistik och strategi - för lönsamhet och tillväxt | 1:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2015
  • Författare: Erik Sandberg
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
221
kr
Fint skick

Skickas inom 2-3 vardagar

Du sparar 42 kr (16%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
10+ st i lager
Välj butik

Beskrivning

Logistik har de senaste åren blivit ett allt viktigare konkurrensmedel för många företag. Med logistiken som grund kan långsiktig lönsamhet och tillväxt skapas. Grundtanken med denna bok är att förklara logistikens roll utifrån ett företagsstrategiskt perspektiv. Därmed går boken utanför det som vanligtvis ses som logistikforskning och logistikteorier, och tar i stället sin utgångspunkt i strategiteori. Bokens första del belyser logistikens strategiska betydelse utifrån tre strategiteoretiska perspektiv: marknadspositioneringsperspektivet, det resursbaserade perspektivet och det dynamiska perspektivet. Dessa perspektiv har dominerat strategiforskningen de senaste tre decennierna och kan ses som tre olika ”glasögon” som bidrar med insikter till logistikområdet. Bokens andra del ägnas åt mer praktiska aspekter kring hur företaget ska agera när logistik är ett strategiskt konkurrensmedel. Här beskrivs en logistikbaserad affärsmodell samt företagsledningens roll i logistiken.

Produktinformation

Kategori:
Okänd
Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
1
Utgiven:
2015-07-28
ISBN:
9789144106359
Sidantal:
138

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny