av Robert Lusch och Stephen Vargo
Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2015-11-17 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 280 |
ISBN | 9789144106366 |
Kategori(er) |
Ekonomi & management |
Denna efterlängtade bok ger en grundlig introduktion till den tjänstedominanta logiken, och bygger vidare på författarnas banbrytande artikel om hur marknadsföringsteori och -praxis har utvecklats mot ”service-dominant (S-D) logic” (tjänstedominant logik). Författarna presenterar ett tydligt alternativ till den rådande världsbilden med detaljplanerande, produktorienterade och vinstmaximerande företag, och beskriver en enhetligt strukturerad modell som bygger på tio grundläggande premisser. Den tjänstedominanta logikens grundläggande premisser har implikationer för företagets framtid som ligger långt utöver marknadsföringsområdet. Boken ger läsaren en djupare förståelse för hur tjänsteutbytet är grundvalen för allt socialt och ekonomiskt utbyte. ”Det här är det mest nyskapande bidraget till management och ekonomiskt tänkande som jag har stött på under hela min karriär. Boken bör läsas av alla som är verksamma inom management och olika ekonomiska ämnen: studenter, praktiker och politiker.” Evert Gummesson, professor emeritus vid Stockholms universitet
Hittills har vi återanvänt
2
4
9
7
9
0
7
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.