av Karen Pernille Hviid, Charlotte Højholt, Pernille Juhl, Kirsten Gammelgaard, Svend Bak, Dorte Kousholt, Sven Mörch och Anja Hvitfeldt Stanek
Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2015-08-11 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 194 |
ISBN | 9789144106922 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
Hur lever välfärdssamhällets barn sina liv i både hem och skola? Vad använder barnen fritidshemmen till och vad gör de när de är där? Och vilken roll spelar andra barn för barns fritidsliv? Boken tar upp dessa och en rad andra centrala frågor för en modern fritidspedagogik. Att göra barns röster hörda och ge barns egna perspektiv på verksamheten i fritidshemmet är centralt för den aktuella forskning som presenteras. Ämnen som behandlas är barns liv och lärande i de olika miljöerna, inklusion, fritidshemmets organisation, betydelsen av barns vänskapsband, fritidslärarnas professionella kunskap, begreppet fritid och samarbetet mellan skola och fritidshem. Fritidspedagogik med barnperspektiv ger grund för pedagogiska diskussioner av såväl betingelserna för barnens liv i det moderna samhället, som de utmaningar det innebär för barnens lärare i skola och fritidshem. Den vänder sig både till studenter vid lärarutbildningar och till redan yrkesverksamma lärare.
Hittills har vi återanvänt
2
3
3
1
4
9
5
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.