Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!
Marknadsföring, människor och interaktion | 2:a upplagan
- Häftad, Svenska, 2016
- Författare: Jacob Östberg, Peter Svensson
- Betyg:
Välj skick:
Bästa pris
120
kr
Skickas nästa vardag
Du sparar 320 kr
(73%)
mot nypris
200
kr
Skickas från säljare inom 1-3 vardagar
Elsa
, Lund
Verifierad säljare
Toppsäljare
Du sparar 240 kr
(55%)
mot nypris
Butikslager
Onlinelager
10+ st i lager
$event.detail.name === 'store-selector' ? isOpen = true : ''"
@close-drawer.window="() => $event.detail.name === 'store-selector' ? isOpen = false : ''"
@keydown.escape.window="isOpen = false"
x-init="$watch('isOpen', value => {
if (value) {
$refs.dialog.showModal();
document.body.style.overflow = 'hidden';
//emit onDrawerOpen event
$dispatch('drawer-opened', {
name: 'store-selector'
});
} else {
setTimeout(() => {
$refs.dialog.showModal();
$refs.dialog.close();
}, 300);
document.body.style.overflow = '';
$dispatch('drawer-closed', {
name: 'store-selector'
});
}
});"
class="h-full"
>
Fler utgåvor
Beskrivning
Marketing management dominerar dagens marknadsföringstänkande och präglar både näringsliv och offentlig sektor. Den här boken vänder blicken mot människan och hennes sociala liv och frågar: vad händer när vi utgår från interaktioner, relationer och tolkningar av symboler?
Syftet är att undersöka vad en interaktionistisk och relationell förståelse av marknadsföring innebär för hur vi uppfattar och utformar olika marknadsföringsaktiviteter. Genom att sätta sociala processer i centrum öppnar boken för nya sätt att förstå marknadens praktik, bortom rent styrnings- och styrkebegrepp.
Boken analyserar sex grundläggande marknadsföringsbegrepp utifrån ett interaktionistiskt perspektiv:
- Marknad
- Konsument
- Produkt/varumärke
- Pris/värde
- Plats
- Reklam
Resultatet är en fördjupad bild av hur marknadsföring skapas i möten, tolkningar och relationer. En relevant läsning för alla som vill ompröva etablerade antaganden och se marknadsföringens kärnbegrepp med nya ögon - i såväl privata som offentliga sammanhang.
Syftet är att undersöka vad en interaktionistisk och relationell förståelse av marknadsföring innebär för hur vi uppfattar och utformar olika marknadsföringsaktiviteter. Genom att sätta sociala processer i centrum öppnar boken för nya sätt att förstå marknadens praktik, bortom rent styrnings- och styrkebegrepp.
Boken analyserar sex grundläggande marknadsföringsbegrepp utifrån ett interaktionistiskt perspektiv:
- Marknad
- Konsument
- Produkt/varumärke
- Pris/värde
- Plats
- Reklam
Resultatet är en fördjupad bild av hur marknadsföring skapas i möten, tolkningar och relationer. En relevant läsning för alla som vill ompröva etablerade antaganden och se marknadsföringens kärnbegrepp med nya ögon - i såväl privata som offentliga sammanhang.
Produktinformation
Kategori:
Ekonomi & management
Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Förlag:
Studentlitteratur
Upplaga:
2
Utgiven:
2016-03-29
ISBN:
9789144110042
Sidantal:
160
Används bl.a. i följande kurser
$event.detail.name === 'primary-menu' ? isOpen = true : ''"
@close-drawer.window="() => $event.detail.name === 'primary-menu' ? isOpen = false : ''"
@keydown.escape.window="isOpen = false"
x-init="$watch('isOpen', value => {
if (value) {
$refs.dialog.showModal();
document.body.style.overflow = 'hidden';
//emit onDrawerOpen event
$dispatch('drawer-opened', {
name: 'primary-menu'
});
} else {
setTimeout(() => {
$refs.dialog.showModal();
$refs.dialog.close();
}, 300);
document.body.style.overflow = '';
$dispatch('drawer-closed', {
name: 'primary-menu'
});
}
});"
class="h-full"
>
$event.detail.name === 'mobile-search' ? isOpen = true : ''"
@close-drawer.window="() => $event.detail.name === 'mobile-search' ? isOpen = false : ''"
@keydown.escape.window="isOpen = false"
x-init="$watch('isOpen', value => {
if (value) {
$refs.dialog.showModal();
document.body.style.overflow = 'hidden';
//emit onDrawerOpen event
$dispatch('drawer-opened', {
name: 'mobile-search'
});
} else {
setTimeout(() => {
$refs.dialog.showModal();
$refs.dialog.close();
}, 300);
document.body.style.overflow = '';
$dispatch('drawer-closed', {
name: 'mobile-search'
});
}
});"
class="h-full"
>
$event.detail.name === 'mini-cart' ? isOpen = true : ''"
@close-drawer.window="() => $event.detail.name === 'mini-cart' ? isOpen = false : ''"
@keydown.escape.window="isOpen = false"
x-init="$watch('isOpen', value => {
if (value) {
$refs.dialog.showModal();
document.body.style.overflow = 'hidden';
//emit onDrawerOpen event
$dispatch('drawer-opened', {
name: 'mini-cart'
});
} else {
setTimeout(() => {
$refs.dialog.showModal();
$refs.dialog.close();
}, 300);
document.body.style.overflow = '';
$dispatch('drawer-closed', {
name: 'mini-cart'
});
}
});"
class="h-full"
>
$event.detail.name === 'add-to-cart' ? isOpen = true : ''"
@close-drawer.window="() => $event.detail.name === 'add-to-cart' ? isOpen = false : ''"
@keydown.escape.window="isOpen = false"
x-init="$watch('isOpen', value => {
if (value) {
$refs.dialog.showModal();
document.body.style.overflow = 'hidden';
//emit onDrawerOpen event
$dispatch('drawer-opened', {
name: 'add-to-cart'
});
} else {
setTimeout(() => {
$refs.dialog.showModal();
$refs.dialog.close();
}, 300);
document.body.style.overflow = '';
$dispatch('drawer-closed', {
name: 'add-to-cart'
});
}
});"
class="h-full"
>