Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Marknadsföring, människor och interaktion | 2:a upplagan

Marknadsföring, människor och interaktion | 2:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2016
  • Författare: Jacob Östberg, Peter Svensson
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
120
kr
Slitet skick

Skickas nästa vardag

Du sparar 320 kr (73%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
10+ st i lager
Välj butik

Beskrivning

Marketing management dominerar dagens marknadsföringstänkande och präglar både näringsliv och offentlig sektor. Den här boken vänder blicken mot människan och hennes sociala liv och frågar: vad händer när vi utgår från interaktioner, relationer och tolkningar av symboler?

Syftet är att undersöka vad en interaktionistisk och relationell förståelse av marknadsföring innebär för hur vi uppfattar och utformar olika marknadsföringsaktiviteter. Genom att sätta sociala processer i centrum öppnar boken för nya sätt att förstå marknadens praktik, bortom rent styrnings- och styrkebegrepp.

Boken analyserar sex grundläggande marknadsföringsbegrepp utifrån ett interaktionistiskt perspektiv:
- Marknad
- Konsument
- Produkt/varumärke
- Pris/värde
- Plats
- Reklam

Resultatet är en fördjupad bild av hur marknadsföring skapas i möten, tolkningar och relationer. En relevant läsning för alla som vill ompröva etablerade antaganden och se marknadsföringens kärnbegrepp med nya ögon - i såväl privata som offentliga sammanhang.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
2
Utgiven:
2016-03-29
ISBN:
9789144110042
Sidantal:
160

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny