Förlag | Studentlitteratur AB |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Flexband |
Utgiven | 2017-12-06 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 208 |
ISBN | 9789144116716 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Psykologi |
Empati är ett medfött och naturligt sätt att samtala och därför en nyckel till mänskligt samarbete. Den här boken förklarar hur empati fungerar och visar hur professionella kan använda sin empati för att hjälpa andra i sin yrkesroll.
Innehållet är uppdelat i fyra teman:
Hjälpande samtal är en viktig del av många yrkesroller. Fördelen med att förlita sig på just empati i sådana samtal är att empatin ingår i vår medfödda repertoar. Empati är ingen svårbehärskad teknik utan ett naturligt sätt att vara som alla kan utveckla genom träning. Forskningen visar att professionella samtal som bygger på empati i högre utsträckning leder till samarbete, välmående och medverkan i åtgärder.
Empati – Nyckeln till samarbete i professionella samtal vänder sig till yrkesverksamma inom skola, vård, omsorg, socialt arbete och till personer i ledarskapsposition.
Hittills har vi återanvänt
2
3
2
8
8
3
8
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.