Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Att lyckas med kunskapsbedömning - Internationella och jämförande perspektiv på bedömning | 1:a upplagan

Att lyckas med kunskapsbedömning - Internationella och jämförande perspektiv på bedömning | 1:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2017
  • Författare: Therese N Hopfenbeck
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
246
kr
Fint skick

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Sara , Garphyttan

Verifierad säljare

Skickar snabbt

Toppsäljare

Du sparar 18 kr (7%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
1 st i lager
Välj butik

Beskrivning

De senaste åren har bedömning av elevers prestationer fått ökad uppmärksamhet både nationellt och internationellt. Av lärare förväntas att de ska kunna tolka och använda resultat från nationella prov samtidigt som de ska behärska den vardagliga undervisningen som inbegriper bedömning för lärande i klassrummet.

Skolan är en del av ett kvalitetssystem där man på politisk nivå studerar elevers resultat i ett internationellt perspektiv genom komparativa studier som TIMSS, PIRLS och PISA. Kommuner görs ansvariga för elevers resultat i större utsträckning än tidigare.

I den här boken ges en överblick över olika former av bedömning som tillämpas när elevers prestationer mäts. Boken är skriven med utgångspunkt i vad som kan vara viktig kunskap för lärare och elever i arbetet med att säkra en rättssäker bedömning av prestationer. I boken diskuteras därför bland annat bruk och missbruk av bedömning – samt bedömning sedd ur elevernas perspektiv. Boken baseras på forsknings­studier från ett antal västeuropeiska länder.

Boken vänder sig till lärarstuderande, lärare, skolledare, skolpolitiker och en intresserad allmänhet.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
1
Utgiven:
2017-12-12
ISBN:
9789144119151
Sidantal:
176

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny