Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2018-05-31 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 88 |
ISBN | 9789144123233 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
Den här boken handlar om förhållandet mellan psykiatriska diagnoser och lärande i förskola och skola. Det finns olika uppfattningar om vad lärande är och hur det går till, och här diskuteras diagnosernas plats i några av dessa perspektiv. Med utgångspunkt i den forskning som finns på området diskuterar författaren i vilken utsträckning diagnoser främjar eller hämmar lärande. Han belyser även de sammanhang som påverkar planering och genomförande av pedagogisk verksamhet i förskola och skola, och presenterar en arbetsmodell för detta som inspiration.
Serien ”Det vet vi om” består av ett antal praxisorienterade och konkreta publikationer som förmedlar kunskap om aktuella utmaningar för dagens förskola och skola. Serien presenterar aktuella pedagogiska teman med syftet att göra forskningsbaserad kunskap om förbättringar mer lätt- tillgänglig för pedagoger, lärare, förskolechefer och skolledare. Målet med serien är att öka sannolikheten för att den kunskapen tillämpas.
Hittills har vi återanvänt
2
3
2
7
3
0
6
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.