Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2019-01-16 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 112 |
ISBN | 9789144124971 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
Hur definierar eleverna viktiga matematiska begrepp? Och hur skulle du vilja definiera dem? Att skapa en språkrik matematikundervisning berättar om praktiska metoder för att utveckla den begreppsliga förståelsen, genom att man använder sig av fysiska, bildliga, verbala och symboliska representationsformer. Matematiken ska vara minnesvärd snarare än något man ska memorera.
Här får du lära dig hur man introducerar det matematiska språket för eleverna, på ett sätt som ger mening åt de termer och symboler de använder varje dag. Metoderna gör elevernas användning av det matematiska språket mer flexibelt och precist, och gör aktiviteterna mer språkrika.
Boken innehåller:
Hittills har vi återanvänt
2
3
2
9
4
9
0
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.