Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!
Organisationsförändringar och förändringsledarskap | 3:e upplagan
- Danskt band, Svenska, 2019
- Författare: Dag Ingvar Jacobsen
- Betyg:
Välj skick:
Bästa pris
473
kr
Skickas nästa vardag
383
kr
Skickas från säljare inom 1-3 vardagar
Zeynab
, Örebro
Verifierad säljare
Toppsäljare
Skickar snabbt
Du sparar 90 kr
(19%)
mot nypris
Butikslager
Onlinelager
10+ st i lager
$event.detail.name === 'store-selector' ? isOpen = true : ''"
@close-drawer.window="() => $event.detail.name === 'store-selector' ? isOpen = false : ''"
@keydown.escape.window="isOpen = false"
x-init="$watch('isOpen', value => {
if (value) {
$refs.dialog.showModal();
document.body.style.overflow = 'hidden';
//emit onDrawerOpen event
$dispatch('drawer-opened', {
name: 'store-selector'
});
} else {
setTimeout(() => {
$refs.dialog.showModal();
$refs.dialog.close();
}, 300);
document.body.style.overflow = '';
$dispatch('drawer-closed', {
name: 'store-selector'
});
}
});"
class="h-full"
>
Fler utgåvor
Beskrivning
Författaren visar i denna bok att förändring är ett generellt fenomen, och sker på många olika sätt och kan ha vitt skilda orsaker och drivkrafter. Boken bidrar också till att utveckla en konstruktiv teori om planerad organisationsförändring.
Den består av två huvuddelar. Första delen behandlar frågan hur det är möjligt för organisationer att aktivt förändra sig för att kunna möta nya utmaningar som de ställs inför. Författaren presenterar en analysmodell som baserar sig på fyra element: drivkrafter, förändringens innehåll och omfattning, förändringsprocessen och förändringskontexten.
Andra delen behandlar hur organisationer kan genomföra en planerad förändring. Betoningen ligger på hur de som är ansvariga för att genomföra förändringen – förändringsaktörerna – kan utnyttja olika förändringsstrategier, och hur man kan styra planerade förändringsprocesser. Författaren visar att olika förändringsstrategier och olika sätt att leda förändringen kan vara lika effektiva, men i skilda situationer.
Framställningen bygger på ett tvärvetenskapligt perspektiv och grundar sig på forskning från såväl psykologi och sociologi som statsvetenskap och ekonomi. Det omfattande källmaterialet gör att boken också lämpar sig väl för dem som vill fördjupa sig ytterligare i ämnet förändring inom organisationer.
Den består av två huvuddelar. Första delen behandlar frågan hur det är möjligt för organisationer att aktivt förändra sig för att kunna möta nya utmaningar som de ställs inför. Författaren presenterar en analysmodell som baserar sig på fyra element: drivkrafter, förändringens innehåll och omfattning, förändringsprocessen och förändringskontexten.
Andra delen behandlar hur organisationer kan genomföra en planerad förändring. Betoningen ligger på hur de som är ansvariga för att genomföra förändringen – förändringsaktörerna – kan utnyttja olika förändringsstrategier, och hur man kan styra planerade förändringsprocesser. Författaren visar att olika förändringsstrategier och olika sätt att leda förändringen kan vara lika effektiva, men i skilda situationer.
Framställningen bygger på ett tvärvetenskapligt perspektiv och grundar sig på forskning från såväl psykologi och sociologi som statsvetenskap och ekonomi. Det omfattande källmaterialet gör att boken också lämpar sig väl för dem som vill fördjupa sig ytterligare i ämnet förändring inom organisationer.
Produktinformation
Kategori:
Ekonomi & management
Bandtyp:
Danskt band
Språk:
Svenska
Förlag:
Studentlitteratur
Upplaga:
3
Utgiven:
2019-03-11
ISBN:
9789144129273
Sidantal:
320
Används bl.a. i följande kurser
$event.detail.name === 'primary-menu' ? isOpen = true : ''"
@close-drawer.window="() => $event.detail.name === 'primary-menu' ? isOpen = false : ''"
@keydown.escape.window="isOpen = false"
x-init="$watch('isOpen', value => {
if (value) {
$refs.dialog.showModal();
document.body.style.overflow = 'hidden';
//emit onDrawerOpen event
$dispatch('drawer-opened', {
name: 'primary-menu'
});
} else {
setTimeout(() => {
$refs.dialog.showModal();
$refs.dialog.close();
}, 300);
document.body.style.overflow = '';
$dispatch('drawer-closed', {
name: 'primary-menu'
});
}
});"
class="h-full"
>
$event.detail.name === 'mobile-search' ? isOpen = true : ''"
@close-drawer.window="() => $event.detail.name === 'mobile-search' ? isOpen = false : ''"
@keydown.escape.window="isOpen = false"
x-init="$watch('isOpen', value => {
if (value) {
$refs.dialog.showModal();
document.body.style.overflow = 'hidden';
//emit onDrawerOpen event
$dispatch('drawer-opened', {
name: 'mobile-search'
});
} else {
setTimeout(() => {
$refs.dialog.showModal();
$refs.dialog.close();
}, 300);
document.body.style.overflow = '';
$dispatch('drawer-closed', {
name: 'mobile-search'
});
}
});"
class="h-full"
>
$event.detail.name === 'mini-cart' ? isOpen = true : ''"
@close-drawer.window="() => $event.detail.name === 'mini-cart' ? isOpen = false : ''"
@keydown.escape.window="isOpen = false"
x-init="$watch('isOpen', value => {
if (value) {
$refs.dialog.showModal();
document.body.style.overflow = 'hidden';
//emit onDrawerOpen event
$dispatch('drawer-opened', {
name: 'mini-cart'
});
} else {
setTimeout(() => {
$refs.dialog.showModal();
$refs.dialog.close();
}, 300);
document.body.style.overflow = '';
$dispatch('drawer-closed', {
name: 'mini-cart'
});
}
});"
class="h-full"
>
$event.detail.name === 'add-to-cart' ? isOpen = true : ''"
@close-drawer.window="() => $event.detail.name === 'add-to-cart' ? isOpen = false : ''"
@keydown.escape.window="isOpen = false"
x-init="$watch('isOpen', value => {
if (value) {
$refs.dialog.showModal();
document.body.style.overflow = 'hidden';
//emit onDrawerOpen event
$dispatch('drawer-opened', {
name: 'add-to-cart'
});
} else {
setTimeout(() => {
$refs.dialog.showModal();
$refs.dialog.close();
}, 300);
document.body.style.overflow = '';
$dispatch('drawer-closed', {
name: 'add-to-cart'
});
}
});"
class="h-full"
>