Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Medievetenskapens idétraditioner | 1:a upplagan

Medievetenskapens idétraditioner | 1:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2020
  • Författare: Camilla Hermansson, Jesper Olsson, Lars Lundgren, Johan Fornäs, Michael Forsman, Anders Burman, Heike Graf, Göran Bolin, Patrik Åker, Otto Fischer, Sofia Johansson, Annika Egan Sjölander, Magnus Rodell, Per Ståhlberg, Jonas Andersson Schwarz, Peter Jakobsson, Johan Lindell, Anne Kaun, Linus Andersson, Ingrid Forsler, Sven Ross, Sven Olov Wallenstein, Espen Ytreberg
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
199
kr
Slitet skick

Skickas inom 2-3 vardagar

Du sparar 144 kr (42%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
10+ st i lager
Välj butik

Beskrivning

Den som vill förstå dagens mediesamhälle har mycket att hämta genom att återvända till tidigare analyser, teorier och idéer – till vad som kunde kallas för medievetenskapens idétraditioner. Den här antologin inventerar och förmedlar ett förråd av traditioner och texter, fyllt av verktyg för att navigera i det samtida medielandskapet.

Varje kapitel behandlar en klassisk medievetenskaplig text och placerar den i sitt historiska och vetenskapliga sammanhang; presenterar en närläsning av dess centrala innehåll och diskuterar dess relevans idag. Bokens kapitel är tänkta att erbjuda ett stöd till egen läsning av originaltexterna, inte att ersätta sådan läsning.

Boken riktar sig till studenter och lärare i medie- och kommunikationsvetenskap och närliggande ämnen samt andra som intresserar sig för medievetenskapens idétraditioner.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
1
Utgiven:
2020-03-24
ISBN:
9789144130712
Sidantal:
397

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny