av Hanna Palmér och Jorryt van Bommel
Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2020-01-02 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 110 |
ISBN | 9789144132570 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
Matematikundervisning i förskoleklass
I en tid där förskoleklassen nyligen har blivit obligatorisk, samtidigt som den diskuteras som skolform, är en bok om förskoleklassens särart mer aktuell är någonsin. Den här boken handlar om förskoleklassens matematikundervisning och fungerar både i utbildning och som inspiration.
Boken tar upp de matematiska förmågor och det matematiska innehåll som skrivs fram i förskoleklassens styrdokument. Författarna illustrerar och problematiserar arbetssätt och arbetsformer för förskoleklassens matematikundervisning och vad dessa innebär för förskoleklassens lärare.
I boken beskrivs också vad som är unikt med den svenska förskoleklassen och jämförelser görs med motsvarande skolformer i andra, främst nordiska, länder. Bland annat beskrivs vilka matematiska innehåll som fokuseras i olika länders styrdokument och vilken roll leken har i förskoleklassens matematikundervisning.
Matematikundervisning i förskoleklass riktar sig till blivande förskollärare, redan verksamma lärare som arbetar i förskoleklass och till lärare som tar emot elever från förskoleklass.
Hittills har vi återanvänt
2
1
4
5
1
6
0
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.