av Gunnar Berg, Frank Sundh och Christer Wede
Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2020-02-24 |
Upplaga | 2 |
Fler upplagor | 2012/1 |
Antal sidor | 400 |
ISBN | 9789144133423 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
I denna bok beskrivs olika perspektiv på lärare som ledare och hur ledarskapet utövas i klassrumsmiljön i samverkan med eleverna. Hur skolarbetet kan och bör ledas beror på den enskilda lärarens bedömning av lärandemiljön i det egna klassrummet, men också på faktorer som har att göra med skolan som arbetsplats, organisation och institution. Ytterst vilar ledarskapet på hur lärare förstår, förhåller sig till och hanterar skolans olikartade uppdrag. Områden som behandlas i boken är: ledarstilar och psykologiska teorier aspekter på ledarskap i klassrummet elevinflytande och eget arbete ledarskap i grupparbete undervisning och lärande i helklass ledarskap, skolorganisation och skolkultur fritidslärares ledarskap specialpedagogiska insatser lärares gemensamma ledarskap lärare och rektorer i samverkan.
Hittills har vi återanvänt
2
4
9
3
0
6
0
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.