Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Hållbart och meningsfullt lärande - Undervisning för elever med intellektuell funktionsnedsättning | 1:a upplagan

Hållbart och meningsfullt lärande - Undervisning för elever med intellektuell funktionsnedsättning | 1:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2021
  • Författare: Jenny Wilder, Susanne Gustavsson, Anna-Lena Andersson, Jessica Eriksson, Helena Andersson, Daniel Östlund, Marie Nilsson Nordfors, Nina Klang, Jonny Wåger, Lotta Anderson, Anette Bagger, Linda Davidsson, Kennet Fröjd, Kamilla Klefbeck, Johanna Lüddeckens, Linda Plantin-Ewe
  • Betyg:
366
kr
Helt ny

Skickas inom 7-9 vardagar

Butikslager
Onlinelager
I lager hos leverantör
Välj butik

Beskrivning

Författarna har länge upplevt att det saknas litteratur som inriktar sig på undervisning och lärande för elever med intellektuell funktionsnedsättning (IF). Den här boken är skriven av både skolpersonal och forskare, och förväntas bidra med en fördjupad bild av hur undervisningspraktiken kan utformas med stöd av såväl erfarenhets- som forskningsbaserad kunskap. Antologin är indelad i tolv kapitel som tar upp frågor om undervisning för elever med IF utifrån: • pedagogiska övergångar • pedagogiska relationer • etik i undervisningen • elevengagemang • socialt nätverksarbete • samverkan mellan olika aktörer • sensomotorisk utveckling • kooperativt lärande • repetition och motivation • flera läroplaner i samma klassrum • alternativ och kompletterande kommunikation • hållbar bedömning. Varje kapitel följs upp av ett antal reflektionsfrågor som kan användas för fortbildning och underlag för det kollegiala lärandet. Boken vänder sig till alla de professioner som arbetar med elever med IF.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
1
Utgiven:
2021-12-28
ISBN:
9789144137605
Sidantal:
248

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny