Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2020-11-17 |
Upplaga | 2 |
Fler upplagor | |
Antal sidor | 144 |
ISBN | 9789144139579 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
Vi lever i dag i en värld där klimatförändringarna och dess konsekvenser blir alltmer påtagliga. Jordens resurser kommer inte att räcka till om vi inte förändrar vårt samhälle och vår relation till naturen. Förskolan ska, liksom all utbildning i Sverige, genomsyras av lärande för hållbar utveckling. Men vad menas egentligen med det, och vad innebär det i praktiken? I den här boken ger författaren en teoretisk bakgrund till begreppet lärande för hållbar utveckling och visar också genom konkreta exempel hur man kan arbeta med detta i förskolan. Boken fungerar därmed både som inspirationskälla och som utgångspunkt för diskussioner om förskolans roll i skapandet av den värld vi lever i och den framtid som barnen är en del av. I den här andra upplagan har författaren uppdaterat innehållet utifrån den reviderade läroplanen för förskolan som trädde i kraft 2019, samt förtydligat och fördjupat en del resonemang. Boken vänder sig till studenter på förskollärarutbildningen och till alla som arbetar i förskolan och är intresserade av lärande för hållbar utveckling.
Hittills har vi återanvänt
2
4
9
3
0
6
0
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.