Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Introduktion till medieteknik | 1:a upplagan

Introduktion till medieteknik | 1:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2021
  • Författare: Jan Gulliksen, Mikael Wiberg, Martin Berg, Annelie Ekelin, Per Flensburg, Anders Falkirk, Olof Bälter, Maria Engberg, Pernilla Falkenberg Josefsson, Nico Arnold, Stefan Berglund, Roberto Bresin, Paul Carlsson, Pirjo Elovaara, Per Erik Ekwall, Kjetil Falkenberg, Ylva Fernaeus, Markus Fiedler, Peter Giger, Jan-Olof Gullö, André Holzapfel, My Häggbom, Kai-Mikael Jää-Aro, Hans Lindetorp, Jon Manker, Ana Fuentes Martinez, Thomas Mejtoft, Andrea Nordwall, Henrik Oscott, Sandra Pauletto, Linus de Petris, Thorbjörn Swenberg, Kåre Synnes, Marcus Toftedahl
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
237
kr
Slitet skick

Skickas inom 2-3 vardagar

Du sparar 175 kr (42%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
1 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Introduktion till medieteknik är boken för dig som vill få en introduktion till ämnet medieteknik. Vi vänder oss till dig som är intresserad av hur teknologier och dess användning möts − från ett fokus på mediekonsumtion, till hur medier formar vårt moderna samhälle. Boken ger en introduktion till medieteknikens olika former, ­kanaler, och uttryckssätt, och vi ger även en inblick i hur medieteknik skapas. Med en utgångspunkt i design, programmering och medieteknikens visuella och audiella uttryck ges en vidare introduktion till medieteknikens tillämpnings­om­­­råd­en − från speldesign till interaktiva medier. Boken berör också angreppssätt för att arbeta användarcentrerat med digital medieutveckling och design, samt berör projektledning för utveckling av digital medieteknik. Med denna intro­duktion till medieteknik som ämne visar boken på ett antal framväxande områden för vidare forskning inom medieteknik. Introduktion till medieteknik är sammansatt så att den med fördel kan ­användas som kurslitteratur i utbildning inom områden som medieteknik, ­medie­­- produktion, design för digitala medier eller motsvarande. Boken kan läsas som en helhet, alternativt som fristående kapitel.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
1
Utgiven:
2021-10-11
ISBN:
9789144141671
Sidantal:
250

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny