Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Handbok i samtalsmetodik : om att förstå och bli förstådd | 1:a upplagan

Handbok i samtalsmetodik : om att förstå och bli förstådd | 1:a upplagan

  • Danskt band, Svenska, 2025
  • Författare: Elisabet Söderberg, Aino Collmar, Daniel Hailemariam, Annika Davén, Lisa Tönus
  • Betyg:
332
kr
Helt ny

Skickas inom 3-6 vardagar

Butikslager
Onlinelager
I lager hos leverantör
Välj butik

Beskrivning

Ett professionellt samtal handlar inte bara om att kommunicera – det handlar också om att verkligen lyssna, skapa förtroende och möjliggöra insiktsfulla samtal som leder framåt. Oavsett om du arbetar inom vården, som lärare, socionom, coach, studie- och yrkesvägledare eller chef är förmågan att leda samtal en central del av din yrkesroll.

Denna bok erbjuder en djupgående och praktisk vägledning i professionella samtalsfärdigheter. Författarna utforskar hur aktivt lyssnande, strategisk frågeteknik och lyhördhet kan stärka relationer och skapa meningsfulla samtal. Med en solid teoretisk grund och konkreta verktyg behandlas centrala teman som maktdynamik, samtal som motiverar, professionellt förhållningssätt, och hur man hanterar svåra samtalssituationer.

Boken riktar sig till yrkesverksamma och studenter inom väg­ledning, socialt arbete, vård, utbildning och ledarskap och till alla som vill utveckla sin förmåga att föra professionella samtal med tydlighet, förtroende och djupare förståelse – för att förstå och bli förstådd!

Produktinformation

Kategori:
Okänd
Bandtyp:
Danskt band
Språk:
Svenska
Upplaga:
1
Utgiven:
2025-07-11
ISBN:
9789144186450
Sidantal:
276

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny