Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 1991 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 170 |
ISBN | 9789144337616 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Psykologi |
Boken ger kunskaper om olika reaktioner som kan förekomma i samband med förändringsprocesser samt anvisar utgångspunkter för ett konstruktivt förändringsarbete. I bokens första del behandlas olika skäl till att anställda antingen gör motstånd mot eller välkomnar förändringar. Författaren beskriver reaktioner som kan uppstå vid påfrestande förändringar.som att arbetsplatser läggs ned, omlokaliseras eller reducerar sin personal. I den andra delen av boken beskrivs ett antal väsentliga faktorer i det goda förändringsarbetet såsom etik, motivation, delaktighet, tilltro, självförtroende, information, organisationskultur, kunskap och trygghet. Bokens andra del avslutas med en konkret beskrivning av hur en konstruktiv förändringsprocess kan struktureras och utvecklas. Boken riktar sig dels till högskolestuderande som i sina framtida yrken kommer att arbeta med organisationsförändringar, dels till verksamma i företag och myndigheter som kommer i kontakt med frågor som rör individ och organisation i förändring.
Hittills har vi återanvänt
2
3
3
3
0
8
3
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.