Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!
Pedagogiska miljöer och barns subjektsskapande | 1:a upplagan
- Häftad, Svenska, 2004
- Författare: Elisabeth Nordin-Hultman
- Betyg:
Välj skick:
Skickas nästa vardag
Skickas nästa vardag
Skickas från säljare inom 1-3 vardagar
Beskrivning
Barn i förskolan och skolan diagnostiseras idag i allt större utsträckning och det är fortfarande vanligt att problemen förläggs hos barnet. Det är barnet som ska diagnostiseras och, åtgärdas. Författaren styr istället vår blick mot den pedagogiska miljön, dess material och organisationen av tid och rum, i en jämförande studie mellan engelska och svenska förskolerum.
Läs mer
En förutsättning för att barns och elevers olikheter ska rymmas i förskolan och skolan är att även de pedagogiska miljöerna präglas av fler handlingsmöjligheter och arbetssätt, där tid och rum inte är lika starkt reglerade.
Om författarna
Elisabeth Nordin-Hultman är fil.dr och lektor i psykologi och pedagogik vid Stockholms universitet
Produktinformation