Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Grafisk kommunikation | 4:e upplagan

Grafisk kommunikation | 4:e upplagan

  • Häftad, Svenska, 2008
  • Författare: Bo Bergström, Pär Lundgren, Georg Flessa
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
362
kr
Fint skick

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Martin , Stockholm

Verifierad säljare

Du sparar 555 kr (61%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
5 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Att med text och bild förmedla ett budskap i tryckta, rörliga eller interaktiva medier kräver särskild kunskap: Man måste vara medveten om kommunikationens mekanismer, hur typografi, bild och den grafiska formen påverkar. Man måste också förstå hur text och bild kan samspela på effektivaste sätt. Nyckelord är strategisk planering, budskap och kreativitet.

Läs mer
Teori och praktik varvas i bokens kapitel:
- Kommunikation
- Typografi
- Bild
- Grafisk form
- Original
- Färglära
- Expo
En tillämpning av bokens olika avsnitt ges i en beskrivning av en större kampanj mot droger i slutet av boken.
Grafisk kommunikation är lämplig i gymnasiekurserna Grafisk kommunikation A-C, Bild och form och Webbdesign, liksom i mer fristående utbildningar inom grafisk formgivning. Den här fjärde upplagan är uppdaterad och illustrerad med aktuella exempel.
Boken finns inläst hos Inläsningstjänst.

Om författarna
Författargruppen består av Bo Bergström,art diretor och lärare på RMI-Berghs, Pär Lundgren, lärare och utvecklingsledare vid Mediepedagogiskt Center i Karlstad och Georg Flessa, skribent, formgivare, m m.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Förlag:
Liber AB
Upplaga:
4
Utgiven:
2008-02-07
ISBN:
9789147087914
Sidantal:
288

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny