Search
Vänligen notera att detta inte är den senaste utgåvan, och därför är den också mycket billigare. Den senaste utgåvan hittar du här.

Butiksboken | 2:a upplagan

av Helena Schmidt Thurow och Ann Sköld Nilsson

Köp begagnad bok

Köp ny bok

  • Ej i lager

Fakta

Förlag Liber AB
Språk Svenska
Bandtyp Häftad
Utgiven 2008-09-25
Upplaga 2
Fler upplagor 2016/3
Antal sidor 216
ISBN 9789147089253
Kategori(er) Samhälle & politik
Lägg i varukorgen

Beskrivning

En handbok för alla som arbetar i butik. Boken ger kunskap och mod att vilja och våga förändra och förbättra din verksamhet. Här får du veta hur du skapar en helhet i erbjudandet till kunden och hur du kan öka din försäljning och lönsamhet. Teori och internationell forskning varvas med många praktiska exempel.

Läs mer
Författarna delar med sig av sina erfarenheter och ger handfasta tips och råd. Du får bland annat veta hur du utvecklar ett framgångsrikt butikskoncept, ökar den mekaniska försäljningen och stärker butikens varumärke.

Om författarna
Helena Schmidt Thurow, MBA, har mångårig internationell erfarenhet från detaljhandeln och ledande befattningar inom kedjeföretag som IKEA och Guldfynd. Ann Sköld Nilsson är ekonom och marknadsförare och har arbetat många år inom detaljhandeln, som marknadschef och vd.

Recensioner
Några röster om Butiksboken:
"För mig är Butiksboken en given källa till kunskap och inspiration, som jag rekommenderar både dagens och morgondagens handlare att läsa. Boken är dessutom ett ypperligt redskap i utbildningar på alla nivåer." Dag Klackenberg, vd, Svensk Handel
"En svensk bibel för alla som jobbar med retail. Lättillgänglig, överskådlig och mycket användbar i vardagen." Nils Tunebjer, vd och partner, Bas Brand Identity
"Butiksboken är innehållsrik, aktuell och engagerande. Ett modernt standardverk för alla nivåer inom detaljhandeln som vill ha kunskap och inspiration för att sälja mer, på både kort och lång sikt."
Magnus Ohlsson, vd, EM Home Interiors
"Butiksboken har i flera år hjälpt chefer och medarbetare i detaljhandeln att göra teoretisk kunskap mer lättillgänglig. Det är glädjande att den nu kommer i en ny, uppdaterad upplaga." Thomas Karlsson, chefredaktör, Dagens Handel
"En given uppslagsbok för alla inom detaljhandeln och en guldgruva för oss handlare. Här får vi tillgång strukturen för att driva en butik med tydliga exempel att använda i verksamheten." Jan Olof Olsson, Kött och Viltspecialisten
"En inspirerande, lättläst och heltäckande bok med många bra tips och checklistor för att skapa en säljande och lönsam butik." Anders Blom, Senior Consultant, Scandinavian Retail Center
"Butiksboken är en bra mix av strategisk tänkande och praktiska råd. Det är så oerhört viktigt att verkligen konsekvent arbeta med alla delarna i butiken - från sortiment och pris till butiksytor och kommunikation. Verkligen läsvärd!" Lotta Lunden, styrelseledamot, Bergendahlsgruppen, Akademibokhandeln, Twilfit
"Butiksboken förmedlar många aha-upplevelser tillsammans med konkreta tips för butiksägaren. En 'måste läsa'-bok för alla som arbetar inom detaljhandeln." Maya Saksi, chefredaktör, Habit
"Värdet av Nike's stora investeringar i varumärket minskar om inte konsumenten får en bra helhetsupplevelse vid köptillfället. Att läsa Butiksboken ger en bra grund för personal i detaljhandeln att erbjuda kunden en bra köpupplevelse". Aristotelis Baroutsis,vd Nike, Sweden
"Den här boken står verkligen med båda fötterna på jorden. Den är väl underbyggd teoretiskt, men uttrycker sig ändå enkelt och sakligt. Den är praktisk och trots att den ger seriösa och kvalificerade råd så är en rent av underhållande. Arbetar man med detaljhandel bör man inte missa den. Framförallt är den modern och för in varumärkestänket i butikens vardag och praktik."Carl Eric Linn, varumärkesstrateg, författare
Läs mer
,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 4 

 9 

 7 

 6 

 3 

 3 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng