Search
Vänligen notera att detta inte är den senaste utgåvan, och därför är den också mycket billigare. Den senaste utgåvan hittar du här.

Företagsekonomi 100 Faktabok | 14:e upplagan

av Per-Hugo Skärvad och Jan Olsson

Köp begagnad bok

Köp ny bok

  • Ej i lager

Fakta

Förlag Liber AB
Språk Svenska
Bandtyp Häftad
Utgiven 2008-08-26
Upplaga 14
Fler upplagor 2011/15, 2005/11
Antal sidor 492
ISBN 9789147089710
Kategori(er) Ekonomi & management
Lägg i varukorgen

Används bl a i följande kurser

Beskrivning

Det här är en grundläggande lärobok i företagsekonomi som presenterar företagsekonomins kärna. Boken ger en heltäckande introduktion i det företagsekonomiska ämnesområdet och presenterar företagsekonomins delar och sammanhang.

De pedagogiska idéerna är främst
- att koncentrera innehållet till den företagsekonomiska kärnan
- att framställa innehållet på ett sätt som passar studerande vid högskolor, universitet och annan vuxenutbildning, t.ex. företagsintern utbildning
- att eftersträva närhet till den empiriska verkligheten, d.v.s. moderna sätt att tänka kring, analysera och fatta beslut i syfte att påverka ekonomin i företag
- att kombinera teori och praktik genom att koppla ihop principiella resonemang med praktisk problemlösning.

Läs mer
Företagsekonomi 100 lämpar sig både för den som i första hand vill skaffa sig grundläggande kunskaper i företagsekonomi och för den som vill ha en stabil plattform som utgångspunkt för fördjupade studier i ämnet.
Övningsboken följer faktabokens indelning. Den innehåller ett stort antal uppgifter av varierande typ: instuderingsfrågor, diskussionsuppgifter, räkneuppgifter/ tillämpningsuppgifter och uppgifter som integrerar teori och praktik. Lösningar innehåller utförliga lösningsförslag till tillämpningsuppgifterna i övningsboken.

Om författarna
Per-Hugo Skärvad är docent i företagsekonomi vid Företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet. Jan Olsson är universitetslektor vid Linköpings universitet.

Recensioner
”Författarna visar hur företaget kan formulera sin affäridé och, genom strategisk planering, på ett mer konkret plan ange inriktning på företagets verksamhet. De beskriver hur företagets marknadsföring beror av företagets strategiska planering, t.ex. om man valt en lågprisstrategi eller högprisstrategi. […] På ett enkelt och lättillgängligt sätt beskriver man de olika teknikerna med hjälp av illustrationsexempel. Boken ger läsaren en utmärkt introduktion i företagsekonomisk analys. Den riktar sig framför allt till universitetsstuderande på grundnivå i företagsekonomi. Boken kan också användas i företagsintern utbildning.” - BTJ häfte 13105213 Lektör Rolf Retoft
Läs mer
,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 4 

 9 

 7 

 1 

 2 

 8 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng