Förlag | Liber AB |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2009-01-21 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 224 |
ISBN | 9789147093212 |
Kategori(er) |
Boken behandlar läs- och skrivsvårigheter i skolans senare år. Författarna kopplar teorier kring läsning, skrivning och olika svårigheter till praktiska metoder. Deras poäng är att det finns flera olika sätt att bli en läsande och skrivande person.
Om författarna
Margunn Mossige är lektor vid Sandnes gymnasieskola. Marianne Røskeland arbetar vid Lesesenteret, Universitetet i Stavanger. Astrid Skaathun arbetar vid Lesesenteret, Universitetet i Stavanger.
Recensioner
"Boken visar att det finns möjligheter, även för de lite äldre eleverna. Budskapet är att man aldrig ska ge upp. /../Boken är mycket komplett. Den spänner över allt från olika teorier, kopplade till läsning och skrivning, till vilken betydelse miljön har på elevers läs- och skrivförmåga./../Bokens vardagsnära förslag på metoder är inspirerande. Metoderna kan med fördel användas i klassundervisning eftersom de fungerar bra också för elever utan svårigheter."
ur Specialpedagogik nr 6 2010 Annika Johansson
Hittills har vi återanvänt
2
4
9
3
0
6
4
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.