Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Butiken : upplevelse, organisation och plats | 1:a upplagan

Butiken : upplevelse, organisation och plats | 1:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2010
  • Författare: Ulf Johansson, Ola Thufvesson, Lena Eskilsson, Carina Sjöholm, Cecilia Fredriksson, Kristina Bäckström, Filippa Säwe, Birgitta Olsson
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
204
kr
Slitet skick

Skickas inom 2-3 vardagar

Du sparar 148 kr (42%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
7 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Den här boken utforskar butiken som plats för social och kulturell interaktion. Butiken och detaljhandeln står idag inför en rad nya utmaningar som handlar om ökad mobilitet, stordriftsutveckling, etik, mångfald och konsumentinflytande. Butiken har också blivit ett viktigt varumärke där upplevelser betonas alltmer. Vi köper inte längre bara en vara, utan även en upplevelse, en identitet eller en livsstil. Hur skapar butiken mervärde utifrån perspektiv som lokalisering, utformning, personal och kunder? Spelar det någon roll var butiken är placerad och hur blir den tillgänglig för olika grupper?

Läs mer
Butiken – Upplevelse, organisering och plats bidrar med kunskap kring de olika praktiker som möts i fenomenet butik. Läsaren får en god inblick i de ut-maningar som är aktuella idag inom detaljhandeln och retail management som kunskapsområde.

Om författarna
Redaktörer för boken är Lena Eskilsson, fil.dr i kultur-geografi och Cecilia Fredriksson, fil.dr i etnologi. Samtliga författare är verksamma vid Institutionen för Service Management i Helsingborg, Lunds universitet.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Förlag:
Liber AB
Upplaga:
1
Utgiven:
2010-08-09
ISBN:
9789147094998
Sidantal:
264

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny