Onsdag 20:e november byter Campusbokhandeln namn till Adlibris Campus - Läs mer här

Search

M2000 Compact : marknadsföring problembok | 2:a upplagan

av Jan-Olof Andersson, Rolf Jansson, Nils Nilsson och Anders Pihlsgård

Köp begagnad bok

Köp ny bok

  • Ej i lager

Fakta

Förlag Liber AB
Språk Svenska
Bandtyp Häftad
Utgiven
Upplaga 2
ISBN 9789147096077
Kategori(er) Ekonomi & management
 ↳ Marknadsföring
Komvux
Lägg i varukorgen

Används bl a i följande kurser

Beskrivning

Konkret och aktiverande!
Genom spännande och aktuella exempel ger M2000 Compact läsaren konkreta tips på hur marknadsföringsarbetet kan bedrivas i olika slags företag. M2000 Compact har nominerats i tävlingen Svenska Publishing-Priset i kategorin bästa läromedel.

Läs mer
Utmärkande drag
- Konkret och aktiverande innehåll
- En rikt illustrerad layout
- Spännande och aktuella exempel ger läsaren handfasta råd och tips om hur marknadsföringen kan bedrivas
- Ett framtids- och processorienterad läromedel
- Stort urval övningar av olika slag finns i uppgiftsboken
Marknadsföringen är i stark förändring med kraftigt ändrade förutsättningar på 2000-talet. Allt mer krävande kunder, ökande global konkurrens etc. gör marknadsföringen allt viktigare för företagets överlevnad. Relationsmarknadsföring, som var en ny konkurrensfaktor för några år sedan, är idag en nödvändig ingrediens i marknadsföringsarbetet.
M2000 Compact nalkas marknadsföringen på ett praktiskt och handlingsinriktat sätt samt integrerar kunskaperna och skapar en handlingsförmåga för kreativ problemlösning.
Läromedlet är:
- kund- och relationsorienterat
- processorienterat
- verklighetsbaserat
- affärsorienterat
- framtidsinriktat
M2000 Compact består av faktabok och problembok samt en lärarhandledning inkl. lösningar och cd (lösningarna säljs även separat). Problemboken innehåller uppgifter av olika slag och på olika nivåer, fördjupningsuppgifter, praktikfall och projektförslag.
Lärarhandledning
Lärarhandledningen innehåller:
- Planering och metodiska tips
- Genomgångar för varje kapitel av fakta och övningar
- OH-bilder i pdf-format men också som PowerPoint-presentationer
- Lösningar till uppgifterna i Problemboken
- Provuppgifter med lösningar (i såväl pdf som Word).
Målgrupp
M2000 Compact är avsett att användas på gymnasiet, komvux och i annan grundläggande utbildning i marknadsföring, även företagsinternt och vid självstudier. Faktaboken kan med fördel även läsas separat.
M2000 Compact finns inläst hos Inläsningstjänst.

Om författarna
Fyra välrenommerade författare!
Jan-Olof Andersson är lärare och konsult i ekonomiska ämnen och är medförfattare till bl.a. E2000 Företagsekonomi och H2000 Handel. Anders Pihlsgård arbetar som företagskonsult och ekonomilärare på gymnasieskolan och är medförfattare till bl.a. E2000 Light och i H2000-serien. Rolf Jansson är koncernchef i Cordovan Group. Nils Nilsson är lärare och vice rektor vid Högskolan i Kalmar.

Läs mer
,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 5 

 0 

 6 

 1 

 8 

 3 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng