Search

Marknadsplanen | 5:e upplagan

av Bengt Eliasson och Leif Andberg

Köp begagnad bok

Köp ny bok

Fakta

Förlag Liber AB
Språk Svenska
Bandtyp Häftad
Utgiven 2011-08-12
Upplaga 5
Fler upplagor 2005/4
Antal sidor 206
ISBN 9789147096824
Kategori(er) Ekonomi & management
Lägg i varukorgen

Beskrivning

Marknadsplanen är en praktisk handledning för hur man steg för steg arbetar fram en marknadsplan. Under många år har den även varit populär kurslitteratur. Boken beskriver vilka olika delar en marknadsplan består av och hur information samlas in och förädlas samt struktureras till bra beslutsunderlag. Den visar också hur man dokumenterar och presenterar denna information samt hur man får igång en fungerande marknadsplaneringsprocess.

Läs mer
Marknadsplanen är lättläst, självinstruerande och pedagogisk. I boken ingår checklistor och blanketter som underlättar arbetet med marknadsplanen. Den avslutas med ett begreppsregister, där ord och uttryck förklaras. Denna 5:e upplaga har uppdaterats och förbättrats i flera avseenden, framförallt med ett ännu tydligare arbetsflöde i marknadsplaneringsprocessen samt med en bättre struktur och pedagogik. Vidare behandlas hur nya metoder såsom sociala medier kan utnyttjas. En ytterligare nyhet är ett praktikfall som på ett konkret sätt visar hur en marknadsplan kan se ut.
Baserat på Marknadsplanen finns ett träningsprogram – MarknadEnter – för hur man bedriver effektiv marknadsplanering. Programmet kan anpassas och skräddarsys för olika typer av företag eller organisationer.

Om författarna
Bengt Eliasson, civilingenjör/civilekonom, är sedan 1980 verksam i egen konsultverksamhet, sedan 2000 i företaget BusinessON AB. Han arbetar med marknadsföring och affärssutveckling främst i industriföretag och ofta internationellt. Inhyrningsuppdrag där han gått in i chefspositioner i olika kundföretag har gett en mycket bred erfarenhet av ledningsfrågor och olika marknadsföringssituationer. Bengt anlitas ofta som föreläsare och har varit lärare i marknadsföring och marknadsplanering. Han har tidigare skrivit bland annat “Affärsplanen” (med Christian Kolar) och “Projektkalkylen” (med Carl Norelid).
Leif Andberg har som konsult under många år arbetar med marknadsplaneringsfrågor och affärsutveckling med stark förankring i miljöfrågor. Han var tidigare verksam inom Rank Xerox där han arbetade med marknadsföring på olika nivåer i Sverige och utomlands. Leif har även lång erfarenhet som lärare i marknadsföring och marknadsplanering. Leif har inte deltagit i uppdateringen av de två senaste upplagorna av ”Marknadsplanen”.

Recensioner
"Boken visar steg för steg hur man - oavsett bransch - praktiskt upprättar en marknadsplan. Vi får lära hur man tar fram det underlag som behövs och hur man bearbetar och skriver det som sedermera skall bli ett beslutsunderlag som bl.a. ligger till grund för en väl fungerande marknadsplanering. Förra upplagan utkom 2005 och innehållet har nu uppdaterats på flertalet ställen. Viktigaste tillägget är det praktikfall som gör boken ännu lättare att ta till sig, inte minst för de som använder den i utbildningssyfte (företagsutbildningar och högskola)." BTJ häfte 11121171, lektör Bengt Eliasson
Läs mer

Passa på att köpa kontorsmaterial

,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 4 

 6 

 0 

 3 

 8 

 5 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng