av Ulf Dahlqvist och Magnus Linde
Förlag | Liber AB |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Inbunden |
Utgiven | 2012-09-21 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 236 |
ISBN | 9789147097180 |
Kategori(er) |
Ger din kommunikation effekt?
Kommunikation är inte ett självändamål, utan ska utgå ifrån och bidra till företagets övergripande affärsmål. Företagets kommunikation ska skapa värden, den ska skapa lönsamhet. Men hur gör man – vad krävs för att
lyckas med sin kommunikation, vad krävs för att den ska få genomslag i praktiken?
Läs mer
Reklam och PR som ger effekt ger svaren. Det är en bok som visar hur man arbetar strukturerat med sitt varumärke och sin kommunikation – och hur man får konkret utdelning på sina kommunikationsinvesteringar.
Författarna presenterar en mängd verktyg, idéer och rekommendationer för hur man kan lyckas med en sådan integrerad kommunikation. Steg för steg lotsar de dig igenom hela den varumärkesbyggande processen: från intressentanalys och påverkansstrategi till betydelsen av kommunikationens utformning och hur olika påverkanskanaler kan utnyttjas. Avslutningsvis beskrivs de effekter man kan förvänta sig av kommunikations- och varumärkesarbetet och hur man kan följa upp och mäta resultatet.
Information och slutsatser i boken bygger på aktuella svenska och internationella undersökningar. Den innehåller en mängd praktiska exempel och är rikt illustrerad. Som en röd tråd igenom hela boken löper ett case som praktiskt exemplifierar innehållet.
Reklam och PR som ger effekt är författarnas andra gemensamma bok om hur strukturerad kommunikation bidrar till att göra företag framgångsrika. Den förra boken, Reklameffekter, tilldelades 2002 ett hedersomnämnande för Årets marknadsföringsbok av Sveriges Marknadsförbund.
Om författarna
Ulf Dahlqvist är med sina 25 år i kommunikationsbranschen en av Sveriges mest erfarna varumärkeskonsulter. I dag är Ulf partner och varumärkesrådgivare på PR- och kommunikationsbyrån Gullers Grupp och arbetar med uppdrag inom både privat och offentlig sektor.
Magnus Linde har arbetat med analys, undersökningar och affärsutveckling i över femton år och har erfarenhet från både undersökningsföretag, annonsör och media. Han är i dag Market Research Manager på EyeTrackShop.
Hittills har vi återanvänt
2
5
0
6
3
5
8
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.