Förlag | Liber AB |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2010-09-16 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 140 |
ISBN | 9789147099467 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
Vad är det att veta, eller att kunna, i en tid när tillgängligheten på information är så stor? Då man på nolltid kan producera en mindre avhandling genom att "klippa och klistra"? I läroplanen står det att eleverna ska lära sig att tänka kritiskt. Men hur kan man som lärare utforma sin undervisning så att elevernas förmåga att reflektera över kunskap utvecklas? I denna bok presenterar författarna olika verktyg anpassade till denna uppgift.
Läs mer
Författarna förklarar med hjälp av både teori och praktiska exempel hur eleverna kan tränas i att analysera informationsmaterial och utveckla en fördjupad förståelse för vad kunskap är samt utveckla ett mer kreativt tänkande.
Boken vänder sig främst till blivande ämneslärare på högstadiet och gymnasiet. Men även blivande lärare för barn i yngre åldrar.
Om författarna
Gunnar Hyltegren är gymnasielärare och doktorand i pedagogiskt arbete vid Göteborgs universitet.
Stellan Lindqvist är filosofie doktor i statskunskap, har arbetat som gymnasie- och universitetslektor samt som rektor på gymnasium och grundskola.
Hittills har vi återanvänt
2
4
9
3
1
0
2
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.