av Jan-Olof Andersson, Anders Pihlsgård, Gunilla Eek och Susanne Walldenheid
Förlag | Liber AB |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2012-09-07 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 320 |
ISBN | 9789147106158 |
Kategori(er) |
Ekonomi & management ↳ Marknadsföring Komvux |
I H2000-serien förenas teori med praktik. Serien omfattar läromedel för yrkesutbildningar inom handels- och administrationsyrkena. Böckerna i serien är särskilt framtagna för att passa på gymnasieskolans Handels- och administrationsprogram men de lämpar sig även för olika typer av bransch- och vuxenutbildningar. I samtliga böcker i serien varvas faktatexter med exempel, övningar och projekt. Till respektive faktabok hör en lärarhandledning.
Läs mer
H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik ger en bred och god grund i butikens marknadsföring. Boken fungerar som en handbok och beskriver vad som krävs för att framgångsrikt marknadsföra en butik.
Nyckelord är affärsidé, planering, genomförande och utvärdering av marknadsföring och försäljning, butiksprofil, sinnesmarknadsföring, säljstödsmaterial, konsument- och marknadslagar, etiska regler och butiksekonomi, att räkna på lönsamheten.
Till faktaboken finns en lärarhandledning.
Om författarna
Författare till boken är Jan-Olof Andersson, Gunilla Eek, Anders Pihlsgård och Susanne Walldenheid. Jan-Olof och Anders är konsulter och lärare i ekonomiska ämnen samt medförfattare till ett stort antal läromedel. Gunilla är handelslärare och egen företagare. Susanne driver eget företag där hon utbildar och vidareutvecklar företag inom butikskommunikation, det kombinerar hon med att undervisa på gymnasiet.
Recensioner
På ett initierat sätt förmedlar boken kunskaper om centrala begrepp samtidigt som erfarenheter lärs in genom det kunskapintegrerande projektarbetet som den studerande arbetar med genom hela boken.
Jan-Olof Svensson, Bibliotektjänst Häftepos 12123216
Hittills har vi återanvänt
2
3
2
8
5
9
9
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.