Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!
Handbok i kvalitativ analys | 2:a upplagan
- Häftad, Svenska, 2014
- Författare: Christina Back, Andreas Fejes, Lars Owe Dahlgren, Robert Thornberg (red.), Ulrika Jepson Wigg, Henrik Nordvall, Kristina Johansson, Song-ee Ahn, Carina Berterö, Eva Bolander, Asta Cekaite, Helene Elvstrand, Karin Forslund Frykedal, Ronny Högberg, Andrzej Szklarski, Michael Tholander, Ingrid Westlund, Pär Widén
- Betyg:
Välj skick:
Skickas inom 2-3 vardagar
Skickas från säljare inom 1-3 vardagar
Verifierad säljare
Toppsäljare
Skickar snabbt
Fler utgåvor
-
Handbok i kvalitativ analys (2024)
453 kr
-
Handbok i kvalitativ analys (2019)
207 kr
-
Handbok i kvalitativ analys (2009)
86 kr
Beskrivning
Handbok i kvalitativ analys är en oumbärlig handbok för dig som ska skriva en akademisk uppsats baserad på kvalitativ datainsamling som exempelvis kvalitativa intervjuer, detaljerade observationer av samtal, textdokument eller fältstudier. Här får du konkreta råd och en gedigen genomgång av grundläggande aspekter av kvalitativ forskning samt redskap för att analysera data.
Läs mer
Längre presentation av produkten.
Boken redogör för olika former av kvalitativ analys och går därutöver även igenom forskarens roll, forskningsprocessen, metoder för datainsamling samt vilken metodansats som kan vara lämplig att välja. Elva olika metodansatser presenteras ingående:
- grundad teori
- hermeneutik
- diskursanalys
- aktör-nätverksteori
- fenomenologi
- fenomenografi
- interpretativ fenomenologisk analys
- textanalys
- konversationsanalys
- fältforskning
- livsberättelser
I denna andra upplaga av boken har två helt nya kapitel och metodansatser tillkommit: aktör-nätverksteorin och interpretativ fenomenologisk analys (interpretative phenomenological analysis, IPA). Även inledning, avslutning och referenser är uppdaterade.
Om författarna
Bokens huvudredaktörer är Andreas Fejes, professor i vuxenpedagogik, och Robert Thornberg, professor i pedagogik, vid institutionen för beteendevetenskap och lärande vid Linköpings universitet. Övriga medförfattare har alla gedigna kunskaper inom sina respektive specialområden och lång erfarenhet av att handleda studenter.
Produktinformation