Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
CSR: Företagsansvar i förändring | 2:a upplagan

CSR: Företagsansvar i förändring | 2:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2015
  • Författare: Maria Grafström, Karolina Windell, Pauline Götheberg
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
245
kr
Slitet skick

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Wilma , Örebro

Verifierad säljare

Toppsäljare

Du sparar 169 kr (41%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
10+ st i lager
Välj butik

Beskrivning

Boken ger en översikt inom CSR och fungerar som underlag för reflekterande diskussioner om företagets roll och ansvar i samhället.

Läs mer
Boken visar hur och varför idéer om företagsansvar förändras över tid och ger insyn i hur företag kan hantera dessa föränderliga krav på ansvarstagande. Den teoretiska diskussionen varvas med praktiska exempel från företag och andra organisationers arbete med socialt ansvar och hållbarhet.
Denna andra upplaga är baserad på aktuell forskning inom området och har genomgående uppdaterats med nya exempel på hur företag tar sig an frågor om samhällsansvar. Författarna har särskilt utvecklat diskussionen om anseende, kommunikation och sociala medier med utgångspunkt i det förändrade medielandskap som växer fram.
Boken riktar sig till studenter inom ekonomi och andra samhällsvetenskapliga ämnen på universitet och högskolor samt till företag och andra organisationer som är intresserade av bokens frågeställningar.

Om författarna
Maria Grafström är docent i företagsekonomi och verksam forskare vid Stockholm Centre for Organizational Research (Score) vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet.
Pauline Göthberg, ekon.dr, arbetar som nationell samordnare för Sveriges landsting och regioners arbete med hållbar upphandling. Hon är även affilierad forskare vid Centrum för Bank och Finans, Kungliga Tekniska Högskolan.
Karolina Windell är ekon.dr och verksam forskare vid Stockholm Centre for Organizational Research (Score) vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Förlag:
Liber AB
Upplaga:
2
Utgiven:
2015-09-07
ISBN:
9789147112319
Sidantal:
212

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny