Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Övningsbok i marknadsföring | 1:a upplagan

Övningsbok i marknadsföring | 1:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2017
  • Författare: Christina Öberg, Petra Nordberg
  • Betyg:
346
kr
Helt ny

Skickas inom 12 vardagar

Butikslager
Onlinelager
I lager hos leverantör
Välj butik

Beskrivning

Boken rymmer uppgifter med lösningsförslag som ger studenter möjlighet att öva på innehållet i grund- och fortsättningskurser i marknadsföring.

Läs mer
Kurser som boken lämpar sig på:
- Marknadsföring 1, 7,5 hp
- Marknadsföring 2, 7,5 hp
- Marknadskommunikation 7,5 hp
- Internationell marknadsföring 7,5 hp
Uppgifterna är indelade i deskriptiva, analytiska och casebaserade och berör:
- Affärsidé
- Varumärkesstrategi
- Utformning av marknadsföringsbudskap
- Produktmarknadsföring
- Annonsering
- Relationsmarknadsföring
- Internationell marknadsföring
- Marknadsundersökning
Uppgifterna varvas med faktatexter som behandlar svensk och internationell teoribildning. Boken ger en stabil kunskapsplattform, en förståelse för logiken i ett företags marknadsföringsarbete och hjälper till att placera termer och modeller i sitt ämnessammanhang. Inom varje ämnesdisciplin får vi följa operativt marknadsföringsarbete från ett företagsperspektiv.

Om författarna
Petra Nordberg är internationell civilekonom. Hon har arbetat som nordisk marknadsdirektör och försäljningschef för Sverige på McCain Foods och försäljningschef på Coca Cola och på United Minds.
Christina Öberg är professor i marknadsföring vid Örebro universitet, samt Visiting Professor vid Leeds University och Honorary Associate Professor vid Exeter University. Hon har publicerat flertalet akademiska artiklar och böcker.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Förlag:
Liber AB
Upplaga:
1
Utgiven:
2017-03-09
ISBN:
9789147113026
Sidantal:
136

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny