Search
Vänligen notera att detta inte är den senaste utgåvan, och därför är den också mycket billigare. Den senaste utgåvan hittar du här.

M3000 Marknadsföring Faktabok | 1:a upplagan

av Jan-Olof Andersson, Rolf Jansson, Nils Nilsson och Anders Pihlsgård

Köp begagnad bok

Köp ny bok

  • Ej i lager

Fakta

Förlag Liber AB
Språk Svenska
Bandtyp Häftad
Utgiven 2015-07-29
Upplaga 1
Fler upplagor 2021/2
Antal sidor 320
ISBN 9789147117048
Kategori(er) Ekonomi & management
 ↳ Marknadsföring
Lägg i varukorgen

Beskrivning

Behovet av ett nytt läromedel inom marknadsföring är stort eftersom mycket har hänt på marknaden de senaste 20 åren. M3000 Marknadsföring möter det behovet genom att koppla teorier inom marknadsföring till dagens situation på marknaden.

Läs mer
PEDAGOGISKA TANKAR
Utmärkande drag
- Speglar dagens marknad
- Teorier och metoder presenterat på strukturerat och smakfullt sätt
- Tydlig koppling till ämnesplanen
- Nivågrupperade uppgifter som testar alla betygsnivåer i
kunskapskraven
- Bedömningsstöd i lärarhandledningen
KOMPONENTER
Faktabok
I faktaboken finns kopplingen mellan det centrala innehållet och de olika kapitlen i boken. På så sätt vet både du som lärare och eleverna vilken punkt i ämnesplanen ni just nu arbetar med.
Övningsbok
Övningsbokens uppgifter är indelade så att eleven kan träna på sin nivå:
- Öva centrala begrepp
- Beskriv, och redogör
- Värdera och analysera
- Samtala och diskutera
Lärarhandledning (nedladdningsbar)
Vad krävs för ett A-betyg? Söker du bedömningsstöd, lektionstips, förslag till provuppgifter, powerpointbilder så hittar du det och lite till i den fylliga lärarhandledningen.
Kommentarer och lösningar
I kommentarer och lösningar finns utförliga lösningsförslag som både du som lärare och eleverna har stor hjälp av.
INNEHÅLL
M3000 Marknadsföring innehåller 23 kapitel indelade i följande sex block:
1. Marknadsplanen
I blocket tas begreppen vision och affärsidé upp, liksom marknadsplanen och affärsplanen och dessas innehåll.
2. Nuläget
För att kunna fatta korrekta beslut och agera på ett klokt sätt behöver nuläget analyseras noggrant. I blocket beskrivs hur en nulägesanalys går till och alla delar som behöver analyseras både inom företaget och i omvärlden i en omvärldsanalys. Företagets resurser, produkten, distributionen, kunderna, konkurrenterna, leverantörerna, samhällets förändring och utveckling och hur marknadsundersökningar går till.
3. Mål och marknadsstrategier
Mål och strategier tas upp i nästa block och vi får en gedigen genomgång av hur du inom marknadsföringen behöver navigera mellan begrepp som konkurrens, varumärke, positionering.
4. Marknadsföringens metoder och ramar
Blocket tar bland annat upp metoder inom marknadsföring samt de lagar och andra bestämmelser som gäller inom området. Internationell marknadsföring ingår även i detta block.
5. Intern och extern marknadskommunikation
I blocket tas marknadskommunikationen upp. Först förklaras vad kommunikation innebär och därefter beskrivs olika kommunikationskanaler och hur dessa kan användas tillsammans för att stärka budskapet. Slutligen berörs i varsitt kapitel personlig försäljning och kampanjplanering.
6. Utvärderingen
I det sista blocket beskrivs mål och syfte med uppföljning och utvärdering.

Om författarna
Rolf Jansson är tidigare vd och koncernchef i Cordovan Group. Jan-Olof Andersson har en lång erfarenhet som utbildare, konsult och läromedelsförfattare. Anders Pihlsgård är erfaren lärare, konsult och affärsområdesutvecklare. Nils Nilsson är lektor vid Linnéuniversitetet. Han har också ett långt förflutet i näringslivet.

Läs mer
,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 4 

 9 

 6 

 9 

 3 

 8 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng