Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Kunskapande - Att arbeta utforskande i skolan med inspiration från Reggio Emilias pedagogiska filosofi | 1:a upplagan

Kunskapande - Att arbeta utforskande i skolan med inspiration från Reggio Emilias pedagogiska filosofi | 1:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2021
  • Författare: Catharina Hansson, Susanne Talle, Elisabeth Hernström
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
285
kr
Fint skick

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Hanne , Tyresö

Verifierad säljare

Du sparar 38 kr (12%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
1 st i lager
Välj butik

Beskrivning

I Kunskapande - att arbeta utforskande i skolan med inspiration från Reggio Emilias pedagogiska filosofi delar författarna med sig av erfarenheter som de samlat på sig under årens lopp. I boken beskriver de sitt förändringsarbete mot ett utforskande arbetssätt i skolan.

Författarnas barnsyn och arbetssätt, som är inspirerat av Reggio Emilias pedagogiska filosofi, bygger på deras övertygelse om att alla barn kan och är kompetenta.

Alla inspirerande bilder och bildarbeten visar hur detta utforskande arbetssätt kan gå till, och förtydligar vikten av olika estetiska uttryckssätt.

Läs mer
Författarna beskriver tydligt hur man kan starta och bygga upp ett projekt som spänner över ett helt läsår.

Boken vänder sig till yrkesverksamma i förskola och skola och kan användas som studentlitteratur.

Om författarna
Författarna Susanne Talle, Catharina Hansson och Elisabeth Hernström har alla lång erfarenhet av pedagogiskt arbete inom både förskola och skola. De arbetar tillsammans i en förskoleklass på Hammarbyskolan Norra i Skarpnäcks stadsdel i Stockholm. Författarna har också erfarenhet av att föreläsa i olika sammanhang.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Förlag:
Liber AB
Upplaga:
1
Utgiven:
2021-03-05
ISBN:
9789147131105
Sidantal:
136

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny