Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Det svenska medielandskapet : Kampen om opinionsbildningen och journalistiken | 3:e upplagan

Det svenska medielandskapet : Kampen om opinionsbildningen och journalistiken | 3:e upplagan

  • Häftad, Svenska, 2024
  • Författare: Michael Karlsson, Ingela Wadbring
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
364
kr

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Alva-Maria

Verifierad säljare

Ny säljare

Du sparar 118 kr (24%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
1 st i lager
Välj butik

Beskrivning

I Det svenska medielandskapet redovisas och diskuteras olika mediers villkor, och perspektiv ges på såväl historien som dagsläget och framtiden.

Medier och sociala nätverk är centrala för vår orientering i samhället. Men för att kunna bedöma det innehåll som förmedlas i olika kanaler är det viktigt för oss att känna till villkoren för deras verksamhet, från teknisk utveckling, ekonomiska förhållanden och politiska ställningstaganden till publikens intresse.

Boken har sedan första utgåvan 1970 kommit i många upplagor och titeln har förändrats i takt med medielandskapets förändring. Under många år var huvudtiteln Massmedier, men när Liber 2018 tog över utgivningen ändrades huvudtiteln till Det svenska medielandskapet.

Digitaliseringen genomsyrar hela samhället i dag, och det har också fått gälla för den här boken. Strukturen är därför omgjord, jämfört med tidigare upplagor. Boken inleds med medielogik i relation till plattformslogik. De traditionella nyhetsmedierna - press, radio och tv - är fortfarande centrala, men även de måste i dag förhålla sig till plattformslogiken.

Boken lämpar sig för journalistutbildningar på universitet, högskolor och folkhögskolor samt på kurser inom medie- och kommunikationsvetenskap. Den är, genom sin sammanhållna form och sitt breda anslag, ett standardverk för alla som vill få en överblick över medielandskapet.

Om författarna

Ingela Wadbring, f. 1964, är professor i medieutveckling vid Mittuniversitetet och föreståndare vid Nordicom, Göteborgs universitet. Michael Karlsson, f. 1970, är professor i medie- och kommunikationsvetenskap vid Karlstads universitet.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Förlag:
Liber AB
Upplaga:
3
Utgiven:
2024-06-26
ISBN:
9789147147588
Sidantal:
228

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny