Förlag | Gleerups Utbildning |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2021-03-11 |
Upplaga | 1 |
ISBN | 9789151105420 |
Kategori(er) |
Miljö & hållbarhet |
I förskolans läroplan har uppdraget om hållbar utveckling förstärkts. Hållbar utveckling kan beskrivas ur tre dimensioner: ekologisk, social och ekonomisk hållbarhet. Men vad innebär det egentligen? Sopsortering, tänker nog många, men det finns många fler exempel på hur man kan arbeta med hållbar utveckling i förskolan.
Den här boken är skriven av forskare och förskollärare tillsammans. Tanken är att ge läsaren både en teoretisk och praktisk inblick i begreppet hållbar utveckling, och vad det kan innebära för barns lärande i förskolan. Målet med boken är att lyfta fram, synliggöra och diskutera hur hållbarhetsarbetet kan bedrivas i förskolans vardag.
Bokens redaktörer är Marie Fridberg och Susanne Thulin, lärarutbildare och forskare med förankring i både förskolläraryrket, barnpedagogisk forskning och i det naturvetenskapliga kunskapsområdet. Båda är verksamma vid förskollärarutbildningen vid Högskolan Kristianstad.
Hittills har vi återanvänt
2
3
3
0
9
9
2
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.