Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Mot gemensamma mål : om entreprenöriellt lärande som gränsöverskridande arbetsmetod | 0:e upplagan

Mot gemensamma mål : om entreprenöriellt lärande som gränsöverskridande arbetsmetod | 0:e upplagan

  • Häftad, Svenska, 2016
  • Författare: Jonas Alwall, Balli Lelinge
  • Betyg:
185
kr
Helt ny

Skickas inom 9-24 vardagar

Butikslager
Onlinelager
I lager hos leverantör
Välj butik

Beskrivning

Forskarna Jonas Alwall och Balli Lelinge från Malmö högskola har under ett helt år följt verksamheten på Ängsdals skolor: observerat, intervjuat personal, skolungdomar och vårdnadshavare samt genomfört en enkätundersökning med avgångselever. Bilden som tecknas är mångfacetterad. Med en kritisk blick studeras vad ett entreprenöriellt förhållningssätt egentligen kan betyda i ett skol- och förskolesammanhang. Erfarenheterna från Ängsdal relateras till tidigare forskning och teoretiska perspektiv på entreprenöriellt lärande. Konceptet är förhållandevis nytt i diskussionen om den svenska skolan, dess verksamheter och mål, men utgör dess innehåll egentligen något nytt eller handlar det om ett aktivitets- och relationsbaserat lärande i mer etablerad form? Hur relaterar ett entreprenöriellt lärande till skolans och förskolans läroplaner, värdegrund och demokratiuppdrag? Och vad betyder ett entreprenöriellt lärande i just denna skol- och förskolemiljö? Hur ser fortsättningen på den väg som Ängsdals skolor har slagit in på ut? Dessa är några av de frågor som diskuteras i studien.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Förlag:
Holmbergs i Malmö
Upplaga:
0
Utgiven:
2016-10-11
ISBN:
9789171047441
Sidantal:
104

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny