Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Medierna och moderniteten | 0:e upplagan

Medierna och moderniteten | 0:e upplagan

  • Häftad, Svenska, 2002
  • Författare: John B. Thompson
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
130
kr
Slitet skick

Skickas nästa vardag

Du sparar 88 kr (40%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
10+ st i lager
Välj butik

Beskrivning

Vilken roll spelar medierna i de moderna samhällenas uveckling? Vilka är de sociala effekterna av nya former av kommunikations- och informationsspridning, från uppfinningen av tryckpressen till de globala kommunikationsnätverkens expansion idag? Dessa frågor griper sig den engelske sociologen John B. Thompson sig an i denna bok. Han visar hur medierna har omvandlat samhällslivets rums- och tidsdimension och skapat interaktionsformer som inte längre är knutna till ett gemensamt rum. Denna omvandling har vidsträckta konsekvenser och påverkar olika sidor av våra liv, alltifrån de mest intima personliga erfarenheterna till maktens former. Thompsons bok har blivit ett samhällsvetenskapligt standardverk om medier och kommunikation genom att förena ett brett och historiskt förankrat perspektiv med insikter från modern samhällsteori. John B. Thompson är verksam i Cambridge. Han har vid sidan av denna bok utgivit böcker om hermeneutik och ideologiteori och senast en bok om politiska skandaler.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Förlag:
Bokförlaget Daidalos
Upplaga:
0
Utgiven:
2002-01-01
ISBN:
9789171731586
Sidantal:
344

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny