Förlag | Bokförlaget Daidalos |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2006-12-05 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 160 |
ISBN | 9789171732453 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik Kultur ↳ Litteraturvetenskap |
Britta Stensson vill presentera en metod för hur man i skolan kanarbeta med litteraturläsning på ett reflekterande och tolkande sätt. Boken, som har sin grund i en klassrumserfarenhet, är ett försök att utifrån en helhetssyn på litteraturläsning och samtal visa hur man metodiskt kan bygga upp en litterär klassrumspraktik. Britta Stensson definierar och diskuterar de kognitiva verktyg som vi alla (ofta omedvetet) använder då vi försöker förstå och tolka texter. Dessa verktyg försöker hon på ett konkret sätt demonstrera. Hon visar på hur man i skolan kan skapa ett läsande rum där barnen tillsammans med de vuxna arbetar med de strategier som de behöver för att tänka och förstå och nå ett djup i sin läsning. Utifrån en grundsyn, där viktiga ledord är reflektion, tolkning och samtal, vill hon visa på olika sätt att undervisa.Britta Stensson arbetar som lärare på låg- och mellanstadiet i Rannebergen, Angered.4:e tryckningen. (Seelig)
Hittills har vi återanvänt
2
3
2
8
6
1
6
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.