av Åsa Wedin och Kerstin Lundin
Förlag | Gothia Kompetens |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2009-08-12 |
Upplaga | 2 |
Fler upplagor | 2007/1, 2018/0 |
Antal sidor | 79 |
ISBN | 9789172056794 |
Kategori(er) |
Samhälle & politik |
Denna användbara lilla bok innehåller en mängd tips och konkreta råd om hur man kan förbättra språket i utredningar och journaler. Det centrala budskapet är att dokumentationen ska vara överskådlig, tydlig och lätt att läsa. Den nya upplagan är reviderad och exemplen har uppdaterats. Boken ger bland annats svar på frågorna:
" Hur disponerar man texten i en utredning?
" Hur framhäver man det viktiga i texten?
" Får man skriva "jag" om sig själv i journalen?
" Hur skriver men informativa rubriker?
" Hur binder man ihop texten?
" Hur formulerar men ett beslut så att mottagaren förstår det?
Författare till boken är språkkonsulterna Kerstin Lundin och Åsa Wedin. De utbildar och handleder kommuner och statliga myndigheter i språkfrågor.
"Boken är en pärla i en djungel av mindre bra böcker på temat 'så skriver du bättre utredningar'. Den ger läsaren stor möjlighet att utveckla sitt skrivande i välfärden tjänst!"
(Robert Helsing, Tidskriften Socionomen nr 7/2007)
Hittills har vi återanvänt
2
4
9
6
1
6
9
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.