Förlag | Gothia Kompetens |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2013-10-30 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 143 |
ISBN | 9789172059481 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
Formativ bedömning ökar elevernas förståelse för hur kunskap och förmågor kan bedömas och ger läraren möjlighet att kontinuerligt utvärdera och utveckla sin undervisning.
Ur innehållet
Ett formativt förhållningssätt ger eleverna mer information om vad läraren ser i deras arbete och öppnar fler vägar att nå målen. Eleverna blir själva medvetna bedömare av kvalitet och arbetssätt och kan på så sätt ta ökat ansvar för sitt lärande. Dessutom blir vardagen i klassrummet roligare och mer kreativ när bedömningen integreras med undervisningen.
I den här boken ger Helena Wallberg många konkreta exempel från sin egen vardag i skolan och hur du själv kan planera, genomföra och utveckla din undervisning med hjälp av ett formativt synsätt.
Om författaren
Helena Wallberg är gymnasielärare i engelska och franska och fil. mag. i specialpedagogik.
Sagt om boken
"Förlagets serie med handböcker för skolan kopplar ihop teori och praktik, vilket är ett utmärkt upplägg."
Eeva-Stiina Sundén, Bibliotekstjänst, häftepos 14111037
Hittills har vi återanvänt
2
3
3
5
4
7
9
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.