Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Kartonnage |
Utgiven | 2013-06-06 |
Upplaga | 3 |
Fler upplagor | 2012/1, 2015/5, 2013/4 |
Antal sidor | 240 |
ISBN | 9789172274150 |
Kategori(er) |
Ekonomi & management ↳ Ledarskap & organisering |
Jörgen Hansson presenterar här en formel som är till hjälp i arbetet med att höja ett företags kompetens. Valet mellan att forma, matcha, utmana eller köpa kompetens är kärnan i detta arbete, och hur det går till beskrivs med många exempel. Det gäller att öka företagets förmåga att attrahera medarbetare med rätt kompetens och att skapa förutsättningar som gör att medarbetare vill och får tillfälle att satsa sitt engagemang och sin kompetens.
Boken visar också hur de olika aktörerna chefer, medarbetare och personalspecialister kan agera för att utveckla och genomföra en kompetensstrategi som ökar företagets konkurrenskraft.
Hittills har vi återanvänt
2
3
3
3
8
5
8
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.