Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
The Message is the Medium | 0:e upplagan

The Message is the Medium | 0:e upplagan

  • Häftad, Svenska, 2014
  • Författare: Fredrik Edin
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
96
kr
Fint skick

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Anni , Göteborg

Toppsäljare

Du sparar 35 kr (27%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
1 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Denna studie är en ideologisk analys av fenomenet exkluderande design, det vill säga platser och föremål som medvetet gjorts svåra eller omöjliga att använda eller vistas på i syfte att bli av med vissa människor som exempelvis hemlösa eller fattiga missbrukare. Författaren menar att exkluderande design döljer maktrelationer, påverkar människors åsikter och beteenden genom sin fysiska utformning samt ingår i en hegemoni som delar in människor i tillräckliga och otillräckliga konsumenter. De otillräckliga demoniseras, stämplas som lata, oansvariga och rentav farliga för att sedan avlägsnas. Detta är en del i en större samhällsutveckling som påverkas av starka ekonomiska krafter och som enligt författaren leder till en ekonomisk rensning av moderna västerländska städer.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Förlag:
Media-Tryck
Upplaga:
0
Utgiven:
2014-12-04
ISBN:
9789172673717
Sidantal:
60

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny