Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
No Logo - märkena, marknaden, motståndet | 1:a upplagan

No Logo - märkena, marknaden, motståndet | 1:a upplagan

  • Pocket, Svenska, 2002
  • Författare: Naomi Klein
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
120
kr
Fint skick

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Jonas , Umeå

Verifierad säljare

Toppsäljare

Skickar snabbt

Du sparar 103 kr (46%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
7 st i lager
Välj butik

Beskrivning

No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen. Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklambyråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader. Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar. Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser. (Seelig)

Produktinformation

Bandtyp:
Pocket
Språk:
Svenska
Förlag:
Galago
Upplaga:
1
Utgiven:
2002-01-01
ISBN:
9789173249133
Sidantal:
600

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny