av Leif Eriksson och Erik Lindfelt
Förlag | Carlsson Bokförlag AB |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Kartonnage |
Utgiven | 2014-09-23 |
Upplaga | 3 |
Antal sidor | 221 |
ISBN | 9789173316781 |
Kategori(er) |
Media & kommunikation |
Tredje reviderade upplagan. Boken är en handfast vägledning i konsten att göra bra och begriplig nyhetsjournalistik i radio, ett av våra mest utnyttjade massmedier; hur man intervjuar för radio, hur man bygger ett nyhetsinslag och hur man hittar nyheter. En nödvändig bok för alla som studerar journalistik. Författarna har också kritiska funderingar kring hur radiomediet används i nyhetsförmedlingen. Ett helt nytt kapitel om den digitala utvecklingens möjligheter och fallgropar har lagts till. Erik Lindfelt och Leif Eriksson-Sjöberg är båda erfarna radiojournalister och har skrivit och medverkat i flera böcker i vitt skilda ämnen. De båda har ett långt förflutet inom radion, bland annat på P4 och Sveriges Radios Ekoredaktion. Eriksson-Sjöberg är idag kanalchef vid P4 Gävleborg, Lindfelt frilansjournalist i Jönköping efter ett antal år som bibliotekschef i kommunen. Läs mer om författarna på deras gemensamma sajt www.cigarr.com. Till boken hör även ett antal ljudande exempel från nyhetsradiovärlden som nås från samma hemsida.
Hittills har vi återanvänt
2
3
1
6
4
1
9
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.