Logga in
Nyanlända -vägledning till inkluderande undervisning | 1:a upplagan

Nyanlända -vägledning till inkluderande undervisning | 1:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2018
  • Författare: Saima Glogic, Annika Löthagen Holm
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
192
kr
Fint skick

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Inger , Sorsele

Verifierad säljare

Toppsäljare

Du sparar 250 kr (57%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
7 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Boken vänder sig till skolledare och lärare och ger baskunskaper i vad som är viktigt att tänka på i mottagandet av nyanlända elever. Boken ger grundläggande kunskap i mottagande, interkulturell pedagogik och socialisering samt språkutvecklande undervisning. Del 1 tar upp organisationens roll i inkluderingen och hur samsyn om värdegrund, undervisningssätt och förhållningssätt kan skapas. Denna del tar också upp hur skolan kontinuerligt kan inlemma de nyanlända eleverna i skolans värdegrund och kunskapssyn samt hur man kan bemöta de svenska föräldrarnas farhågor för att arbetet med de nyanlända tar resurser ifrån undervisningen av deras barn. Del 2 tar upp lärarens roll i arbetet med nyanlända. Boken ger en introduktion till vad en språkinriktad undervisning innebär och hur man undervisar en grupp med flera språkförståelsenivåer på ett inkluderande sätt. Boken är tänkt som studieunderlag för kollegial vidareutbildning.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Förlag:
Hallgren & Fallgren
Upplaga:
1
Utgiven:
2018-05-31
ISBN:
9789173828864
Sidantal:
192

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny