Förlag | Liber AB |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2013-12-28 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 248 |
ISBN | 9789176563984 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
På ett daghem i Stockholm står leken i fokus. Men vilka regler är det som gäller i leken?Författaren rapporterar om hur en lyckad pedagogisk verksamhet utvecklas, som formar en miljö med glada och harmoniska barn. Samvaro, ömsesidighet och feedback präglar personalens arbete med barnen.Tre grundprinciper styr arbetet med barnen: tid för lek, att inte störa leken och att ofta delta ibarnens lek. Boken beskriver också arbetet med att övervinna de hinder som ligger i vägen för leken, personalens rädsla för kaos och oro för vad barnen lär sig. Här beskrivs också barnens svårigheter att förstå leksignalen "detta är på låtsas", den lekförstörande maktkampen och rädslan att behöva prestera.FörfattarpresentationBirgitta Knutsdotter Olofsson är biträdande professor em. och har även gett ut böckerna Lek för livet och Varför leker inte barnen?
Hittills har vi återanvänt
2
4
9
6
1
7
7
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.