Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Medieetik och offentlighet | 0:e upplagan

Medieetik och offentlighet | 0:e upplagan

  • Häftad, Svenska, 2024
  • Författare: Tomas Brytting, Torbjörn von Krogh, Martin Ahlquist, Karin Olsson, Nicklas Håkansson, Charlotta Buxton, Ola Sigvardsson, Caspar Opitz, Alexandra Severinson, Lisa Lindberg, Aina Maja Hall
  • Betyg:
138
kr
Helt ny

Skickas inom 12-22 vardagar

Butikslager
Onlinelager
I lager hos leverantör
Välj butik

Beskrivning

Medier, oavsett om det är etablerade tidningar eller sociala sajter på någon ytterkant, kritiseras ofta för uthängningar av eller drev mot såväl enskilda personer som mer kända samhällsaktörer. Frågan är om det blivit sämre eller bättre än förr? I den här rapporten finns bland annat en studie av nio uppmärksammade nyhetsfall. I fokus står inte bara namnpublicering, som oftast är det som diskuteras, utan också information andra uppgifter och markörer som gör att individer blir möjliga att identifiera. Det medieetiska systemet är i ständig förhandling för att tjäna samhället. Är de som fått rätt hos Medieombudsmannen nöjda eller missnöjda? Vad är skillnaden mellan juridik och självreglering? Och hur säkerställs redaktionens moraliska kompetens?

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Förlag:
Institutet för Mediestudier
Upplaga:
0
Utgiven:
2024-05-29
ISBN:
9789180599955
Sidantal:
134

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny