Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Reklam & retorik | 2:a upplagan

Reklam & retorik | 2:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2004
  • Författare: Larsåke Larsson, Brigitte Mral
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
176
kr
Fint skick

Skickas inom 2-3 vardagar

Du sparar 31 kr (15%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
5 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Reklam är en dominant kraft som i hög grad präglar vårt sociala, kulturella och politiska liv. Reklamen har också betraktats som en egen retorisk genre, även om den länge har fått stå utan retorikteoretiskt fundament. Med denna bok ges en både praktisk och teoretisk grund för förståelse av reklam som retorik Boken innehåller 10 fallstudier av reklam - från svenska bilföretags lansering av nya bilmodeller över ett par stora välkända reklamkampanjer under senare år till livsmedelsreklam i dokusåpastil. Med bland annat retoriken som verktyg analyserar författarna reklamens språk och påverkanskraft. De 10 studierna är delade i tre huvudkategorier: ”Reklamens genrer” som analyserar ungdomar och reklam, slogans, tv-reklam och en vinnare av Guldägget, ”Företagens reklam” som granskar reklam från Volvo, SAAB, ICA och H&M samt ”Reklam och kampanjer” som beskriver Bibelkampanjen 2000 och Premiepensionsvalet. Redaktörerna sammanfattar i bokens inledning reklamens utveckling, forskningens syn på reklam samt släktskapet mellan reklam och retorik.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Förlag:
Retorikförlaget
Upplaga:
2
Utgiven:
2004-09-15
ISBN:
9789186093266
Sidantal:

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny